Feb 16, 2011

To the Star We Go!

The girls came back to uni with incomplete stuffs for dinner. I wonder apa diorang buat kat rumah. Kot ye pun sakan berfesbuk takkan tak sempat cari kasut, kan? Hehh Idy cari kasut masa cuti, it's just that she has this one badi (curse) kasut yang dia suka takde size. She's got the common size 6. Unlike me, kaki gajah size 8. Mama always said that I can't make shoes as my hantaran because it'll end up looking like a sampan -____-

Zati has a diff story pulak. She couldn't find an inner that can match her sleeveless dress. Dia taubat takkan beli sleeveless dress lagi sebab susah nak cari matching inner. She bought one already but with a diff hue of pink, pink gedik, tak ngam. So she needs to find other inner. And her hijab pun tak match with her dress because, again, diff hue of pink. If we combine all 3 pinks ; hijab, inner, dress - the result will be that she'll end up looking like a, I don't want to mention it here. To be understood by yourself.

So we first went to Kamdar. 4 years of being in Kedah for the sake of studying, never once we step into Kamdar. Cuma lalu gitu2 je on the way nak pegi City Plaza. Kesian.. But semalam we finally masuk, and bought something too.

Pose maut Raihan, duta Kamdar yang baru



Semua muka bosan, tengah tunggu Idy pegi hantar tudung dia jahit tepi.


So lepas dah settle hal Idy kitorang keluar dari Kamdar, aku sarung cermin mata hitam besar, keluarkan tongkat, jalan. Pegi pulak City Plaza cari lah pape yang patut. While wandering from one floor to another, we stumbled upon this one shop selling vintage finds. We were so jakun, dan bising as usual, dan sakai macam tak pernah jumpa benda cantik dan murah dan best, tapi memang murah kau bayangkan lah vintage brooch dia ada yang RM1 each, ada yang 3 for RM2. Murah ke tidak?? Best2 woi brooches dia Idy siap jumpa brooch bentuk kereta kuda zaman Cindelelah, and a peacock. Me? I bought something more like otromen punya butang beep2 yang kaler hijau tapi tukar kaler merah kalau otromen dah lemah. Tapi aku otromen kuat lagi sebab kaler hijau.



The more we dig the better it got

Tengah jakun korek2 pilih brooch

Tok Moh Zati

And most importantly I found the best vintage treasure ever ; A briefcase! I have always wanted a briefcase, I searched for it on the internet tapi tak jumpa yang cantik but this time around luck was on my side because I found this :


Hahh! A brown briefcase. There was another one which is wayyy prettier than this but tgh takde duit so yang ni pun jadi la since this is truly a super great bargain. I bought this for only, take a deep breath, jangan jeles, kalau sape nak boleh pegi beli kat City Plaza ok, RM30. Jyeahhh! Brand dia Rofina ape tah never heard before but who cares kan? Nak pakai Montblanc punya kepala hotak kau tak mampu kot aku kerja separuh mati 23 jam sehari selama 5 tahun baru dapat pakai kot haha. I love you City Plaza I'll def miss you once I leave this place for good. Too many good things happened here especially gaduh ngan bapok Res Ipsa. Tu nanti la cite. Nak ambik gambar ngan dia dulu baru boleh belog.

P.S. Rasa malu pulak nak bawak bag ni macam gelabah je tapi korang jangan kutuk eh senang ouhh bag ni semua boleh masuk tak payah bawak leceh2 bawak handbag


No comments: